پست های ویژه مشاهده همه

ارز دیجیتال کاردانو

مقدمه

کاردانو چیست؟ آیا با ارز دیجیتال کاردانو می توان معامله کرد؟ چگونه می توانیم کاردانو خرید و فروش کنیم؟ از ارز دیجیتال کاردانو چه کیف پول هایی پشتیبانی می کند؟ در کدام یک از صرافی های دیجیتال می توانیم کاردانو را معامله کنیم؟ طریقه استخراج کاردانو چگونه است؟

زمانی که نام یک ارز دیجیتال شنیده می شود، ممکن است سؤالات مختلفی در ذهن کاربران به وجود بیاید. ارز دیجیتال کاردانو یا ADA یکی از رمز ارز هایی است که احتمالاً نام آن را در بین اطرافیان خود شنیده اید. این ارز دیجیتال بین برخی از افراد بسیار محبوب است اما برخی های دیگر تمایلی به معامله با این ارز دیجیتال ندارند.

همان‌طور که مطلع شدید، در این مقاله ما قصد داریم تا درباره ارز دیجیتال کاردانو مطالبی را عنوان کنیم. سؤالاتی که در ابتدا پرسیده شد، ممکن است سؤالات برخی از افراد باشد. در صورتی که به دنبال پاسخ سؤال های فوق و همچنین مطالب بیشتر هستید، حتماً این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

البته لازم به ذکر است که در این مقاله ما تنها به ارز دیجیتال کاردانو و برخی از سؤالات فوق اشاره خواهیم کرد. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که به مقاله اختصاصی ارز کاردانو ADA چیست؟ در سایت زوم ارز مراجعه کنید.

بیشتر بدانید:

ما در سایت زوم ارز، یک سرویس جدید به نام آربیتراژ گیری در زوم ارز راه اندازی کرده ایم. شما می توانید با استفاده از این سرویس به راحتی کسب درآمد کنید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که کسب درآمد از طریق آربیتراژ گیری چگونه است؟ در این نوع از درآمد زایی شما می توانید قیمت ارزهای دیجیتال را در صرافی های مختلف ایرانی مشاهده کنید. حال پس از آشنایی با قیمت ها رمز ارز مورد نظرتان را می توانید از یک صرافی با قیمت کمتر بخرید و به یک صرافی دیگر با قیمت بیشتر بفروشید. از این طریق می توانید سود با درصد های مختلف کسب کنید. برای انجام این کار کافیست سری به سایت زوم ارز بزنید.

تیم زوم ارز به صورت کامل و همچنین ویدیویی این ارز دیجیتال را کاملاً بررسی کرده است. ضمناً در صورتی که به دنبال تحلیل کاردانو ADA هستید، می توانید با مراجعه به سایت زوم ارز، تحلیل این رمز ارز را مطالعه نمایید.

بررسی اجمالی ارز دیجیتال کاردانو

کاردانو یک شبکه مبتنی بر بلاکچین است. نام اصلی ارز دیجیتال این شبکه «ADA» یا «ادا» نام دارد. این ارز دیجیتال همانند دیگر رمز ارز ها قابلیت معامله دارد و شما می توانید آن را در کیف پول های دیجیتال ذخیره سازی کنید. در حال حاضر 34.201.243.285 کوین کاردانو عرضه شده است که از این میزان، 33.687.391.884 کوین در حال گردش می باشد.

اگر درباره این ارز دیجیتال اطلاعات داشته باشید، احتمالاً شنیده اید که کاردانو یک رقیب جدی برای ارز دیجیتال اتریوم می باشد. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که دلیل این رقابت چیست؟ شما می توانید از شبکه کاردانو برای انتقال دارایی های دیجیتال و همچنین ثبت قراردادهای هوشمند و ساخت برنامه های غیرمتمرکز استفاده کنید.

شبکه کاردانو در سال 2015 کار خود را شروع کرد. تقریباً 2 سال زمان صرف شد تا کاردانو به دنبال راحل هایی برای حل مشکلات اتریوم و بیت کوین بود. پس از گذشت این زمان، یعنی در سال 2017 شبکه اصلی کاردانو راه اندازی شد. ارز دیجیتال این شبکه یعنی ADA نیز کمی بعد تر منتشر شد. با توجه به مشخص نبودن هویت بنیان‌گذار بیت کوین، شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که آیا توسعه دهنده کاردانو نیز ناشناس است؟ خیر! آقای «چارز هاسکینسون» «Charles Hoskinson» که قبل از کاردانو در تیم اتریوم مشغول به فعالیت بود، بنیان‌گذار این شبکه می باشد.

کاردانو از الگوریتم Proof of stake یا اثبات سهام پشتیبانی می کند. منظور از اثبات سهام در این قسمت این است که کاردانو برای تأیید تراکنش ها نیازی به قدرت محاسبات سخت و پیچیده ندارد. به همین دلیل کاردانو را با توجه به الگوریتم نمی توان استخراج کرد. تراکنش های این شبکه نیز به واسطه افراد، در ازای دارایی که در اختیار شبکه قرار می دهند تأیید می شود.

تقریباً در سال 2020 بود که کاردانو یک نسخه «آپدیت» جدید به نام Shelley منتشر کرد. پس از انتشار این آپدیت قیمت کاردانو افزایش یافت. این آپدیت باعث امنیت و استحکام شبکه کاردانو را افزایش داد. جز این موضوع، آپدیت شلی باعث شد که موارد استفاده بیشتر از بلاکچین امکان پذیر باشد.

در چه صرافی هایی می توانیم اقدام به خرید فروش ادا یا ADA کنیم؟

در حال حاضر صرافی های بسیاری از ارز دیجیتال ADA پشتیبانی می کند. در صورتی که علاقه به خرید و یا معامله این ارز دیجیتال دارید، می توانید از صرافی های ذیل اقدام کنید. لازم به ذکر است که در این بخش قصد ما صرفاً معرفی صرافی می باشد و هیچ پیشنهاد استفاده حتمی از صرافی های فوق را نداریم.

در صورتی که قصد دارید تا ارز دیجیتال کاردانو را در صرافی های ایرانی معامله کنید، شما می توانید با مراجعه به صفحه مقایسه قیمت صرافی های داخلی، به راحتی با صرافی هایی که از این ارز پشتیبانی می کنند آشنا شوید و در نهایت با انتخاب یکی از آن ها اقدام به معامله این ارز دیجیتال کنید.

  1. صرافی بایینس Binance
  2. صرافی کوین بیس Coinbase
  3. صرافی کوکوین KuCoin
  4. صرافی کراکن KraKen
  5. صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ Pancake Swap
  6. و…

چه کیف پول هایی از ارز دیجیتال ادا یا ADA پشتیبانی می کنند؟

تقریباً می توان گفت که اکثر کیف پول های معروف از این ارز دیجیتال پشتیبانی می کند. کمتر ولتی وجود دارد که از ارز دیجیتال ADA پشتیبانی نکند چراکه این ارز همان‌طور که گفتیم محبوب و پرطرفدار است. در ادامه می توانید با چند ولت معروف این ارز دیجیتال آشنا شوید. توجه داشته باشید که در این قسمت ما هیچ پیشنهاد مبنی بر استفاده از ولت های ذیل را نداریم. در صورتی که دنبال ولت معتبر برای ذخیره این ارز دیجیتال هستید همان‌طور که گفتیم بهتر است به مقاله اختصاصی ارز دیجیتال ADA در سایت زوم ارز مراجعه کنید.

  1. کیف پول نرم افزاری تراست Trust
  2. کیف پول نرم افزاری سیف پل Safepal
  3. کیف پول سخت افزاری ترزور Trezor
  4. کیف پول سخت افزاری لجر Ledger
  5. کیف پول نرم افزاری اتمیک Atomic
  6. و…

نیم نگاهی به روند قیمتی ارز دیجیتال کاردانو

در این قسمت قصد داریم تا نیم نگاهی به روند قیمتی این ارز در زمان نگارش این مقاله داشته باشیم. زمانی که این ارز دیجیتال در بین صرافی ها لیست شد تقریباً قیمتی معادل 0.020 الی 0.030 دلار داشت. پس از مدتی یعنی تقریباً بعد از یک سال قیمت این توکن توانست یک سقف جدید در قیمت 1.11 دلار ایجاد کند؛ اما پس از این رشد، روند نزولی این توکن آغاز شد و تقریباً به قیمت 0.041 دلار رسید.

پس از گذشت مدتی این ارز دیجیتال توانست سقف های جدیدی از خود ثبت کند و یا به نوعی ATH بزند. تقریباً می توان گفت که کاردانو توانست به قیمت های 2.3 دلار و همچنین 2.9 دلار نیز برسد. پس از ثبت قیمت 2.9 دلار دیگر تا به حال سقف جدید و یا ATH جدید از این ارز دیجیتال ثبت نشده است. توجه داشته باشید که در این بخش تنها به روند قیمتی ارز دیجیتال کاردانو اشاره شد و هیچ‌گاه این قسمت را با تحلیل کاردانو اشتباه نگیرید.

منبع: https://www.zoomarz.com


لینک های دانلود
لینک کوتاه‌ :
مطالب مرتبط
برچسب ها

برترین مطالب آهنگ فاخر
روز هفته ماه سال
دسته بندی خوانندگان